Playing a video (Stop)
Powered by Haskell (GHC 8.8.4 )

Quins són els elements de modernització que Tezanos identifica a l'estructura social d'Espanya?

 

Urbanització: En les últimes dècades, ha ocorregut un procés d'urbanització accelerat a Espanya, amb un augment significatiu de la població que viu en zones urbanes.

 

Educació: Hi ha hagut una millora en els nivells d'educació, amb una major taxa d'alfabetització i un augment del nombre de persones amb estudis universitaris.

 

Transformació de la classe obrera: La tradicional classe obrera industrial ha disminuït en importància i ha aparegut una nova classe mitjana urbana.

 

Feminisme: El moviment feminista ha crescut en els últims anys i ha portat a un augment de la participació de les dones en la vida pública i en el mercat laboral.

 

Canvis en la família: Hi ha hagut una transformació de la família tradicional, amb una disminució dels matrimonis i un augment de les parelles de fet, així com de les famílies monoparentals.

 

Multiculturalisme: L'arribada d'immigrants a Espanya ha portat a un augment de la diversitat cultural, amb una major presència de les llengües i les cultures dels països d'origen dels immigrants.

Otto Méndez i Lia Segura

 

1. Predominio del poder civil sobre el militar, un mayor grado de vertebración social.La globalització.

 

2. Pasar de un règimen político autoritario a una democrática avanzada consolidando una sociedad moderna. Provocar una polarización política, y conseguir mayor presencia en los escenarios internacionales.

Se cuestiona el marco constitucional y fomenta un cambio a nivel social, político y económico.

 

3. A nivell polític és evident que ja no tenim un règim autoritari ni un predomini del servei militar.

Judith Artesero i Berta Rebordosa

 

1. Els elements de modernizació que identifica són:

- Igualtat progressiva de les dones en dret i oportunitats.

- Creixent terciarització de l'estructura productiva.

- Complexitat creixent de l'estructura de classes.

- Pautes de comportament i estils de vida i d'oci d'altres països.

-Establiment d'un régime democràtic.

 

Carla Navarro i Christian Martinez

 

1.

Els canvis relacionats a la modernització espanyola estan organitzats per tres grans blocs: 1) l'estructura de la població i 2) la modernització social. Al voltant de la modernització Tezanos parla d'un creixement de la igualtat entre homes i dones en drets i oportunitats, un creixement en la població universitària femenina i amb una complexitat creixent a l'estructura de classes.

I per últim, un establiment d'un estat de dret democràtic i inclusió de Espanya a la Unió Europea al 1977.

També parla de la desruralització d'Espanya i del creixement de l'urbanisme com a conseqüència d'aquesta.

 

Carla Navarro i Christian Martinez

 

2.

-Un increment d'esperança de vida

 

-Canvis en els models de família en dins dels quals es tindran menys fills o cap.

 

-Canvis als fluxos migratoris

 

- Una crisis del treball i un augment de la precarització que afectarà principalment als joves (es veuran afectats els joves de classe mitja).

 

- Un augment de la inseguretat, tensió i desagregació social que donarà com a resultat un augment en l' índex de criminalitat.

 

- Una modificació cultural i psicològica en la població (principalment a la població jove)

En referència als valors tradicionals i religiosos.

PREGUNTA 1

- Crecimiento demográfico años 50-60

- Pirámide de población creciente, envejecimiento de la población, procesos migratorios y urbanización, derechos entre hombres y mujeres

-

Berta Rebordosa i Judith Artesero

 

3. Creiem que les tèndencies s'han desenvolupat menys que la criminalitat i la violència hagi augmentat

Judith Artesero i Berta Rebordosa

2. Quines son les tendències socials que es poden desenvolupar?

L'autor parla de diferents tipus:

- Modificació en els perfils de la població: increment duració de vida, descens de la natalitat (per sota de la taxa de reproducció.

- Canvis en els models de la familia: families nuclears reduides, es casen més tard i tenen menys fills.

- Noves corrents d'inmigració: Espanya s'ha convertit en un receptor d'immigrants. Augment de la xenofobia I el racisme.

-Crisi del treball i precarització laboral : els immigrants fan el Treball que els natius no volen.

Les dones i els joves tenen més Atur. Temporalitat que compren un 34% de la població activa.

- Transformacions estructura de clase: decreixen les clases treballadores i augmenta la clase mitjana (molta d'aquesta esta precaritzada també).

- Societat més insegura: criminalitat i violència.

-Canvi cultural: especialment en els joves. Perdua del poder de la religió.

1. Quins són els elements de modernització que Tezanos identifica a l'estructura social d'Espanya?

 

2. Quines son les tendències socials que es poden desenvolupar?

 

3. Tenint en compte que el text es va escriure el 2002, creus que aquestes tendències realment s'han desenvolupat?

Treball H1 Tezanos